Poznaj dobrze swoją społeczność!!!

Jeśli spojrzysz na wielkość mojej społeczności to zobaczysz, że nie są to jakieś porażające wyniki bo ani mój YouTube ani Instagram nie jest liczony w dziesiątkach tysięcy followersów- moja grupa jest znacznie mniejsza. ALE ponad ilość przekładam… (nie, nie jakość 😉 ) głębokość relacji.

Rozumiem to przez działanie, którego celem jest od powierzchownej wymiany lajków pod postem Facebookowym (np. ktoś lajknął mój post, więc i ja wejdę na jego konto i też zostawię mu lajka pod ostatnim postem i na tym zakończy się nasza interakcja) przejść do działań, które mają duże znaczenie. Pod jednym z FB Lajwów Alicja napisała, abym przysłał jej pocztówkę z Hiszpanii, gdzie akurat byłem. Dodam, że nie znam Alicji osobiście! 🙂 ALE widząc, jak często komentuje i poleca moje treści, odszukałem adres jej firmy i wysłałem jej pocztówkę. Mały gest, ale czy znasz kogoś kto robi właśnie takie „małe wielkie gesty” wobec obcych ludzi? 😉 Jeżeli ktoś z mojej społeczności komunikuje potrzebę pomocy, a ja to zobaczę to od razu wkraczam do akcji albo oferując moją pomoc, lub linkując tą osobę z kimś kogo znam kto akurat zajmuje się rozwiązywaniem takich problemów. Organizowaliśmy w litym konferencję „Liczy się sprzedaż” gdzie głównym gościem był Josh i Matt Altman. Wzięło w niej udział baaaaardzo wiele osób z mojej społeczności. Dlatego tak kluczowe było dla mnie to abym miał czas na to aby z KAŻDYM z uczestników zamienić chociaż dwa zdania. Te dwa zdania, wspólne zdjęcie były i są niezwykle ważne zarówno dla mnie jak i dla moich gości. I nie chodzi o to by taka aktywność od razu konwertowała na biznes, ale o to aby tak po prostu, po ludzku, budować ciekawe, szczere relacje. I jeśli one przy okazji przerodzą się w biznes to super, ale jeśli nie to też ok 🙂

Marcin Osman

Przedsiębiorca internetowy, praktyk sprzedaży i marketingu, wydawca amerykańskich bestsellerów i autor książek biznesowych. Sprzedaż, marketing i internet – to trzy słowa, które charakteryzują Marcina Osmana najtrafniej. Działa niestandardowo, a w każdym swoim projekcie skupia się na tym, aby jak najszybciej i najbardziej efektywnie osiągnąć założone cele. Wykorzystuje nowoczesne narzędzia i zupełnie nowe formy promocji oraz komunikacji. Swoimi działaniami pokazuje, że marketing w internecie można robić bezkosztowo i z konkretnym wynikiem sprzedażowym. Promotor podejść takich jak: życie z “lekkim plecakiem”; bezkosztowy marketing; kreatywne akcje sprzedażowo-marketingowe; walidowanie każdego pomysłu przed jego realizacją; ekonomia wdzięczności; content marketing. Autor trzech książek: – “Biznes ci ucieka” – “Przedsiębiorca w podróży” – “Jak radzić sobie z porażką (nie tylko) w biznesie” Wydawca bestsellerowych książek takich jak: – “Sprzedaż” Fredrik Eklund – “Zapytaj Garyego” Gary Vaynerchuck – “Kreatywność na zawołanie” i “Die empty

Post A Reply