Pytaniami próbuję dojść do genezy problemu

Najpotężniejszym narzędziem:
💰 sprzedawcy
💼 przedsiębiorcy
🤝 networkera
czy też jakiejkolwiek osoby, która zajmuje się sprzedażą czy też wpływaniem na innych są PYTANIA.
KAŻDY mistrz sprzedaży (ale ten prawdziwy, z udokumentowanym track record) zgodzi się, że PYTANIA to właśnie to co odróżnia skutecznego sprzedawcę od zwykłego akwizytora-wciskacza.

Zapewne słyszałeś nie raz „Nie odpowiada się pytaniem na pytanie” prawda? Ja na nie zawsze odpowiadałem „A dlaczego?” rozbrajając mojego rozmówcę 😉
Bardzo często odpowiedzi jakie słyszymy są powierzchowne, dlatego tak bardzo istotne jest to aby dokopać się do prawdziwej genezy problemu. Poniżej podrzucam Ci kilka moich „sekretnych pytań”, które używam permanentnie nie tylko w sprzedaży, ale za każdym razem gdy ktoś prosi mnie o pomoc/poradę:
💢 w czym mogę Ci pomóc (ale NIE „JAK mogę Ci pomóc?”)
na jakiej podstawie wysuwasz taką hipotezę? (pytam o fakty, a przez postawienie hipotezy nie atakuję mojego rozmówcy, ale daję pole do sprawdzenia danej… hipotezy czyli czegoś co dopiero ma być udowodnione)
skąd ta pewność?
💢 Czy jest to Twoja opinia, czy cytujesz kogoś w tym momencie (choćby nieświadomie)?
💢 Na jakiej podstawie to mówisz? (to pytanie zadaję najczęściej gdy widzę, że mam do czynienia z osobą, która naczytała się „fachowej wiedzy” ale ani na chwilę nie zastanowiła się czy to co czytała/słyszała/widziała naprawdę, naprawdę jest prawdą (nie „subiektywną prawdą” if u know what I mean 😉 )
💢 Czy jest coś co jeszcze powinienem wiedzieć?
💢 Czy możemy na chwilę założyć, że nie masz racji i poeksperymentować z Twoim przekonaniem?
💢 Czy jesteś pewien, że chcesz otrzymać moją odpowiedź na zagadnienie, o które mnie pytasz? Bo jeśli tak, to pamiętaj że powiem Ci to konkretnie bez owijania w bawełnę, a czasami może się okazać to bardzo nieprzyjemne
💢 Czy to co mówię/zrobiłem/pokazuję jest dla Ciebie wartościowe?
💢 Czy możesz ocenić w skali od 0-10 to co teraz przedstawiam? (jest to zaproszenie do interakcji, i upewnienie się, że daję odbiorcy to czego potrzebuje a NIE to co mi się wydaje, że on potrzebuje. A jest to ogromna różnica 😉
Itd. Myślę, że zrozumiałeś już kierunek mojego myślenia 😉
Bardzo istotne jest również to w jaki sposób wypowiesz daną frazę, bo musi ona wybrzmieć szczerze, autentycznie i z odpowiednią emocją adekwatną do danej sytuacji (ale to temat na zupełnie inny post 😉 )
Czy mogę dla Ciebie coś jeszcze zrobić? 🙂
Jeśli widzisz w tym wartość, to udostępnij proszę ten post dalej, ok? 🙂

Marcin Osman

<p>Przedsiębiorca internetowy, praktyk sprzedaży i marketingu, wydawca amerykańskich bestsellerów</p> <p>i autor książek biznesowych.</p> <p>Sprzedaż, marketing i internet – to trzy słowa, które charakteryzują Marcina Osmana najtrafniej.</p> <p>Działa niestandardowo, a w każdym swoim projekcie skupia się na tym, aby jak najszybciej<br /> i najbardziej efektywnie osiągnąć założone cele.</p> <p>Wykorzystuje nowoczesne narzędzia i zupełnie nowe formy promocji oraz komunikacji.</p> <p>Swoimi działaniami pokazuje, że marketing w internecie można robić bezkosztowo i z konkretnym wynikiem sprzedażowym.</p> <p>Promotor podejść takich jak:</p> <p>życie z “lekkim plecakiem”;<br /> bezkosztowy marketing;<br /> kreatywne akcje sprzedażowo-marketingowe;<br /> walidowanie każdego pomysłu przed jego realizacją;<br /> ekonomia wdzięczności;<br /> content marketing.</p> <p>Autor trzech książek:<br /> – “Biznes ci ucieka”<br /> – “Przedsiębiorca w podróży”<br /> – “Jak radzić sobie z porażką (nie tylko) w biznesie”</p> <p>Wydawca bestsellerowych książek takich jak:<br /> – “Sprzedaż” Fredrik Eklund<br /> – “Zapytaj Garyego” Gary Vaynerchuck<br /> – “Kreatywność na zawołanie” i “Die empty</p>

Post A Reply